Körfez Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesinden İki Önemli Proje
Körfez Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesinden İki Önemli Proje 1- Avrupa Birliği Projesi (Erken Okul Terki) 2-Tübitak (Cep Telefonu Projesi) Okulumuz öğrenci ve öğretmenleri projelerini tanıtmak ve yerel basında buluşturup farkındalık oluşturmak istediler. Projelerini Kaymakamımız Dr.Hasan Hüseyin CAN ve İlçe Milli Eğitim Müdürümüz İbrahim OKUTAN’a anlattılar. Sayın Kaymakamımız Dr.Hasan Hüseyin CAN bu tür projelere her zaman destek vereceğini ifade ederek öğretmen ve öğrencilerimiz kutladı. Proje tanıtımları öğretmenlerimiz; Volkan Alparslan KILIÇ, Ali Osman GÜLER ile öğrencilerimiz; Gökhan METİNER, İsmail ÖZTÜRK ve Furkan KÖKÇAN tarafından yapılmıştır.KÖRFEZ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
AVRUPA BİRLİĞİ PROJESİ TÜRKÇE ÖZETİ
“ ERKEN OKUL TERKİ ”
Erken okul terki birçok etkenin ortaya çıkardığı çok yönlü bir problemdir. Bu problem çoğunlukla kişisel sosyal ekonomik eğitimsel ve ailevi faktörlerin etkisiyle ortaya çıkar. Okul bu problemin önlenmesinde önemli bir role sahiptir. Ancak tek başına bu problemi engelleyemez. Bu problemin önlenmesi nitelikli iş gücünün yaratılması açısından da büyük önem taşır.
Avrupa genelinde erken okul terki ortalamasının en az yüzde 10 azaltılması Avrupa birliği 2020 stratejilerinden biridir.
Bu projede Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden 10 okul bir araya gelerek bu önemli problemin çözümü için öğrenci öğretmen veli ve toplum etkenlerini de göz önünde bulundurarak bir takım çözümsel faaliyetler üzerine çalışmalar yapacaklardır.
Bu projenin ana hedefi öğrenci motivasyonunun artırarak ve destekleyici bir okul ortamı yaratarak okul terki eğiliminde olan ve okula terk eden öğrencilerin sayısını azaltmaktır.
Proje aktiviteleri proje partnerleri arasında iyi örneklerin paylaşılması ve bu faaliyetlerin tüm okullara adapte edilerek uygulanması üzerine kurgulanmıştır. Öğrencilerin kendilerine okulda rahat güvende hissetmeleri ve kendi eğitim öğretim süreçlerini sahiplenmeleri diğer bir önemli proje amacıdır.
Bu projede özellikle imkânları kısıtlı öğrenciler hedef alınmış ve onların kaçan yâda kaçabilecek fırsatları yakalayabilmesi hedeflenmiştir.
Proje faaliyetleri uygulanmadan önce risk gruplarının belirlenmesi ve hedef kitlenin dikkatle seçilmesi ve proje aktivitelerinin başarısı açısından çok önemlidir.
Uzun süreçte proje aktivitelerinin benzer problemle savaşan kurumlara aktarılması ve yaygınlaştırılması büyük önem taşımaktadır ve partner okullar sayesinde bu yaygınlaştırma faaliyetleri Avrupa boyutu da kazanarak daha geniş kitlelere ulaşacaktır.
Biz projemizin uzun soluklu sonuçlar vereceğini ve hem ekonomik hem de toplumsal boyutta geleceğe büyük faydalar sağlayacağına inanıyoruz.
KÖRFEZ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
“ CEP TELEFONU PROJESİ ”
Körfez Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinden Gökhan Metiner ve İsmail Öztürk’ün TÜBİTAK tarafından düzenlenen 46. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projesi yarışması için hazırladıkları Orta Öğretim Öğrencilerinin Cep telefonu bağımlılığı konulu projelerini Körfez Kaymakamı Dr. Hasan Hüseyin CAN ve Körfez İlçe Milli eğitim Müdürü İbrahim Okutan ile paylaşmışlardır.
759 lise öğrencisi üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin % 71’i akıllı tip cep telefonu kullanmaktadır. Bunların %59’u aynı zamanda mobil internet kullanmaktadır. Öğrencilerin %50’si telefonlarına en geç 15 dk da bir eline alıp baktıklarını, %41’i ise cep telefonlarına en çok yarım saate bir baktıklarını ifade etmişlerdir. Bu sonuçlara göre lise öğrencilerinin çoğunluğu cep telefonu bağımlısıdır.
Öğrenciler projelerinde, genç kuşakta ki internet bağımlılığının Türkçe’nin doğru kullanımına da engel olduğu, gereğinden fazla şekilde internete giren bireylerin beyin yorgunluğu yaşadıklarını da ifade etmektedirler.
Proje kapsamında öğrenciler, akıllı tip cep telefonlarının öğrenciler üzerindeki olumsuz etkilerini ölçmeye yönelik deneysel yönteme başvurmuşlardır. Bu amaçla belirledikleri 30 kişilik öğrenci gurubunun günlük adım sayılarını dijital adım ölçerler ile takip edilmiştir. Deneysel yönteme ilişkin sonuçlara göre, akıllı tip telefon kullanan öğrenciler, gün içerisinde daha az hareket etmektedirler. Cep telefonları olmadığında ise öğrenciler gün içerisinde daha fazla hareket etmektedirler. Ayrıca projenin ilgi çeken diğer sonucu ise, ders anlatımı sırasında öğrencilerin cep telefonları toplandığında o dersteki anlama düzeyi de yükselmektedir.
Öğrenciler, genç kuşağın cep telefonu bağımlılığı konusunda tehlike altında olduklarını ifade ederek anne ve babaların çocuklarının kullandıkları akıllı tip cep telefonu konusunda daha dikkatli olmaya davet etmektedir. Öğrenciler kendi okullarında oluşturdukları proje köşesi ile soruna dikkat çekerek arkadaşlarının cep telefonu bağımlılığı konusunda bilinçlendirmeyi amaçlamaktadırlar.